Saptamana cu numarul 3

.. sau mai sunt doar 97 de zile pana vin acasica! :))

Astazi am sa va vorbesc despre asa de multe lucruri, incat nu stiu cu ce sa incep. Am avut o saptamana plina, din toate punctele de vedere si cred ca incep sa inteleg complet despre ce e vorba cu toata perioada asta de studiu in alta tara. Nu stiu daca sa-mi dau cu parerea prea tare, intrucat scopul blogului meu e informarea obiectiva.., insa am sa inserez pe unde simt nevoia opinia mea.

Pana sa incepi sa citesti, cititorule, deschide melodia asta:
https://www.youtube.com/watch?v=0Wv3Ya9nskA

O sa incep iar cu ziua de Luni:
- pana acum Lunea am cate doua cursuri, cu o pauza de doua ore intre ele. Primul dintre ele se numeste Agrar- und Regionalsoziologie (nu cred ca e nevoie de traducere) si sunt intr-un fel de relatie iubire-ura cu acest curs. De ce? Ei bine, materia e super tare, proful e super tare, limba de predare e super grea! (o sa va povestesc un pic mai incolo despre limba germana)

Revenind la prof, este un om plin de viata, frumos si dornic sa isi ajute studentii. Plus ca are o atitudine foarte draguta, in sensul ca vine in papuci la cursuri, ne povesteste tot felul de anecdote si e genul de om pe care il vrei in jurul tau pentru ca ai super multe de invatat de la el.

Cel de-al doilea curs, desi dupa nume e super interesant - Sociologie contemporana - este cel mai plictisitor din intreaga lume. Si vorbeste asa de ciudat, cu accentul lui de tirolez. Am stat si m-am gandit daca in Romania am avut vreun prof asa de plictisitor si nu mi-a venit nimeni in minte. Ma amuza in schimb atunci cand spune "Ja", pentru ca o face in dialectul lor si ii iese un "Yo" foarte funny. (App de asta, in loc de "zwei" (doi), se zice "zwo") Si nu sunt eu singura persoana care se plictiseste de moarte la acest curs, unde acest prof vorbeste ca un Televizor, nu-l intereseaza daca materia ajunge la noi, daca ne pasa sau nu. Doar ca oamenii sunt mult mai civilizati aici si desi se vede pe fata lor ca nu si-ar dori sa fie la acest curs (se uita pe tavan, efectiv au o fata tampa) - nimeni nu face altceva, nu se joaca pe telefon, nu sta de vorba.

Nu stiu daca am zis, dar aici prezenta la cursuri nu e obligatorie, poti sa te ridici si sa pleci oricand ai chef, fara nicio suparare.

Marti:
Am fost la Landesmuzeum (de unde mi-am luat cu 8 Euro un kombiticket cu care pot sa vad in total 5 muzee) A fost dragut, interesant si mai presus de toate, amuzant. Voi lasa pozele sa vorbeasca de la sine, ca de obicei:




Da, acolo erau si doi lei! Romania was here :))












Miercuri:
Am avut seminarul de Statistica (SPSS) unde am inceput sa inteleg in sfarsit despre ce e vorba (datorita mie, evident, :)) ca am invatat singura)

Joi:
Am avut un seminar in care s-a vorbit jumatate de ora despre paine (nu exagerez!) si daca e moral sa o aruncam (pe cea vreche de doua zile) in vreme ce altii nu au ce sa manance. Desi am intarziat, oamenii sunt foarte relaxati, nu are nimeni nicio problema si poti sa intri (comparativ cu Ro, unde am avut profi care nu mai permiteau intrarea dupa ce a intrat respectivul in clasa). Oamenii sunt foarte relaxati si poti sa iti dai seama de asta dupa pozitia corpului. Aici e posibil sa ma influenteze fundalul meu educational, dar statul tolanit in vreme ce vorbesti cu un profesor mi se pare nepoliticos.

As vrea sa fac aici o mica mare paranteza si sa va povestesc despre toleranta de aici. Vad in fiecare zi destul de multi oameni super tatuati, cu multe piercinguri, vopsiti si tunsi la par in felurite moduri. (Si nu doar oameni tineri, de o seama cu mine, ci si femei in varsta, gen la 50 de ani). Si la inceput ma socau, mi se pareau dubiosi si incercam sa ii evit. Dar apoi mi-am dat seama ca nu trebuie sa judec dupa aparente (o intreaga discutie aici) si ca fiecare ESTE LIBER SA FACA CE VREA. Greseala mea este ca mereu fac comparatii cu Romania, cu Bucuresti si chiar cu Constanta. La noi, daca vrei sa ai o cariera sa zicem in mediul academic, nu prea iti permiti sa te tatuezi in ultimul hal. Ei bine, aici asta nu conteaza, daca simti ca un tatuaj pe tot spatele si maini iti da mai multa incredere in tine, go for it. Nimeni nu se va uita urat la tine si nu te va judeca in functie de modul in care arati, ci de ceea ce poti sa faci. 

Am vizitat Tiroler Volkskunstmuseum (Daca ajungeti in Innsbruck nu-l ratati, e impresionant!) + Hofkirche
De asemenea va voi arata poze:









Vineri:

Cam asta a fost saptamana mea.. 



Comentarii

Postări populare