Prima saptamana in Austria, Innsbruck, Erasmus

Hello all,

Scriu acest articol pentru ca azi sarbatoresc o saptamana de cand sunt in Innsbruck. A fost o saptamana grea, a trecut nu tocmai usor si mi s-au intamplat de toate (bine, nu chiar de toate :)) )

1. Invatamantul
Well, aici sunt cateva aspecte de punctat. In primul rand, ceea ce am observat eu, este ca mersul la facultate e gratuit. (exista o sansa sa ma insel, totusi) Trebuie sa platesti doar o taxa de ~20 de euro ca sa te inmatriculezi. Apoi, nu este la fel de sufocant ca in Romania. Aici am maxim 2 cursuri pe zi, cu o pauza de macar o ora intre ele. Si Vinerea libera :p. E drept ca fiecare VOrlesung (curs) si Seminar are 5 ECTS (puncte credit transferabile). Pana acum mi-am intalnit un singur profesor si seminarist (la aceeasi materie) si ambii au fost foarte draguti cu mine, mi-au spus ca daca am nelamuriri pot sa ii intrerup si sa pun intrebari si de asemenea, seminaristul mi-a spus ca la nevoie pot folosi limba engleza. Ca o paranteza, pentru cei care nu stiti/sunteti interesati, studiez in germana.

Facultatea arata foarte modern, se tin toate cursurile in aceeasi cladire (studentii la Universitatea din Bucuresti vor sti despre ce vorbesc) si mai departe voi lasa cateva poze sa vorbeasca de la sine.


Asta este doar facultatea de sociologie. 


Studentii au mai multe bancute unde pot sa stea si sa petreaca timpul, sa socializeze, sa manance, etc. Le cam lipsesc prizele, dar.. :D


Intrarea


Am avut indoieli daca sa pun sau nu si aceasta poza, insa mi se pare un semn al civilizatiei ca aici se strange gunoiul diferit si cred ca ar trebui sa adoptam si noi asta cat mai repede.


Adaptarea in Innsbruck:
Asta e un al doilea aspect foarte important, zic eu. Trebuie sa inveti sa te gospodaresti (iar), ai nevoie sa cumperi tot felul de lucruri precum farfurie, castron, tacamuri (daca nu ai adus din RO), pahar, etc etc (am mai trecut prin asta o data, cand m-am mutat la Bucuresti, dar aici a fost de doua ori mai greu, nu ma intrebati de ce) Camera mea de camin pentru care platesc mai mult de jumatate din bursa Erasmus este o chestie pe care nu o sa insist, de teama sa nu ii fac de ras pe austrieci. Jenant, oricum si nu as fi dat niciodata atatia bani in alte conditii/alta situatie. Habar n-am, poate sunt eu vreo mofturoasa de prima mana si aveam niste asteptari pana la cer. Una peste alta, nu recomand statul in camin. :) Mai sunt si alte solutii, gasiti-le voi.

Prietenii:
Doamne, ce greu e sa vii undeva unde nu ai niciun prieten! :)) Si nu-mi spuneti ca "scopul erasmusului e sa iti faci prieteni". Stiu asta deja. Ok, acestea fiind stabilite, in camin pe etajul meu stau numai oameni din Spania (spaniola mea ar trebui sa se imbunatateasca considerabil, no chico? :)) ) si niste tipi de nu-stiu-unde super pasionati de sporturi de iarna (deci cu care nu am multe in comun) si cu care nu am apucat sa vorbesc prea mult. La facultate inca nu mi-am cunoscut toti colegii, dar nimeni nu vrea sa vorbeasca cu "fata cea noua, din ROMANIA", nu? Adica, e ok, am vorbit cu cativa, m-au ajutat cand am avut nevoie de informatii, etc, insa.. nu cred ca o sa se lege vreo mega-prietenie intre noi :)) Sunt insa fericita ca am gasit-o pe Georgiana, o tanara domnita din Iasi, pasionata de multe lucruri comune cu ale mele cu care am petrecut weekendul si am vizitat cateva obiective turistice ale Innsbruckului si prin apropiere:


Vederea asupra orasului din Stadtsturm


Magazinul Swarovski

Orasul este extrem de curat, nimeni nu aruca nimic niciodata pe jos. 


E o gluma pe care doar vorbitorii de germana o vor intelege, pentru ca mie mi-e lene sa o explic. :D

Ieri am vizitat Gradina Zoologica din Innsbruck. DE-ZA-MA-GI-TOA-RE! In primul rand, au super putine animale. In al doilea rand, biletul pentru studenti costa 8.5 EURO. In al treilea rand au doar pasari originale din ALPI. (WTF? Care e scopul? De ce sa dau bani cand le pot vedea in padure? :)) ) In al 4-lea rand.. ei bine, nu exista un al 4-lea rand, merita doar evitata, desi peisajul muntilor este superb. :)


Ultimul dar nu cel din urma: lacul Achensee - foarte fain peisajul, zapada, sky, foarte frig, adancime 138 metri, suprafara 6.8 ha, whatever, nici nu mai stiu ce sa va zic despre el. Merita vizitat. Se ajunge cu trenul, vreo 8 statii din Innsbruck (pana la Jenbach) si apoi cu autobuzul. 


Romania was here! :) 

Comentarii

Postări populare