Erasmus..

.. sau cum sa te complici cand nu e cazul :)). Glumesc, o iesire din zona de confort e intotdeauna bine-venita. Well, am ajuns aici (Innsbruck, Austria) Duminica, azi fiind Miercuri si abia incep sa ma obisnuiesc. Mi-a fost extrem de greu, am plans doua zile pentru ca eram total debusolata si nu stiam incotro s-o apuc si ce naiba sa fac, ca nu cunosteam pe nimeni. Duminica, (1 martie chiar) am petrecut ziua prin aeroporturi. Am inceput cu dragul nostru Otopeni, ca doar deh, de ce nu? Dupa controlul de rigoare (care a inclus descaltatul pantofilor :)) ) m-am urcat frumusel in avion si am plecat catre Viena. In avion a fost primul soc. Nu intelegeam nimic din ce ziceau oamenii aia, nici in germana, dar nici in engleza. In fine, ajung la Viena.. toate bune si frumoase, astept un timp si iau avionul de Innsbruck. Imi mai revenisem si incepeam sa inteleg ce ziceau oamenii aia, era chiar amuzant si dragut. Cand am aterizat in Innsbruck am avut parte de o surpriza foarte frumoasa: avionul coboara super aproape de oras, pe langa munti, e deosebita privelistea, ce sa mai. M-a luat de la aeroport "meine Tandem-Buddy", o tipa foarte nice care m-a gazduit Duminica seara la ea acasa (pentru ca atunci cand am ajuns eu nu am putut sa imi ridic cheia de la camin). Luni. De dimineata m-am ocupat de chestiile administrative, m-am inregistrat la facultate, unde am platit o taxa de ~ 20 de euro, am primit un card si o foaie cu nr matricol si niste date ca sa pot sa imi verific situatia scoalara online. De asemenea am fost la departamentul de relatii cu publicul ca sa imi fie semnata foaia de prezenta. Seara am fost la petrecerea de "welcome" pentru studentii Erasmus. Deja eram timorata, toata lumea cunostea pe cineva, numai eu nu. In fine, per total a fost ok, am aflat niste informatii interesante, mi-am cumparat un card ESN (Erasmus Students Network) si am decis sa merg spre casa pe jos. (proasta decizie) In primul rand, am facut o ora jumatate. In al doilea rand, m-am ratacit si a trebuit sa intreb o gramada de oameni, care supriza, nu stiau unde *injuratura* este strada pe care eu o caut. Dar m-a impresionat dorinta lor de a ma ajuta. :) Frumos! La noi.. mai rar. :p Marti. M-am dus sa il caut pe Herr Frank, coordonatorul Erasmus al facultatii de Sociologie ca sa imi primesc celelalte samnaturi de care aveam nevoie. (Se pare ca trebuie sa il mai caut o data si maine, ca nu am terminat :)) ). Am stat de la 10 pana la 4 la facultate, atat de tipicar a fost si m-a pus sa refac hartiile de 50 de ori, desi el ar fi putut sa faca asta in 2 minute. (as vrea sa se inteleaga aici faptul ca se pune acceptul pe dezvoltare personala). De asemenea, i-am zis ca vreau sa imi imbunatatesc germana si a evitat sa imi zica in engleza. M-a incurajat. Aplauze pentru Herr Frank! Dupa, am fost la Ikea. Miercuri. M-am dus la primul seminar (pentru ca, spre deosebire de RO, aici se incepe cu seminar, nu cu prelegere (curs). Mi-am facut abonament la autobuz pe 6 luni (pe un semestru) (am dat 130 Euro) si m-am inregistrat la primarie (sunt foarte mandra de mine, m-am descurcat singura si a fost o zi productiva) Extra: - orasul e inconjurat de munti, de ori unde te-ai uita ai o proveliste absolut divina. - au un sistem de transport in comun foarte bine pus la punct, autobuzul vine o data la maxim 5 minute. De asemenea imi place faptul ca in statii, are un soi de suspensie si se lasa autobuzul pe partea cu trotuarul. Apoi isi revine si isi continua calatoria. Plus ca sunt super curate, zici ca sunt noi. - facultatea e un loc ultra modern. Abia astept urmatoarele cursuri. - vremea e super dubioasa. Luni a plouat, Marti a fost super insorit, Miercuri dimineta a nins si la pranz era deja uscat pe jos. - painea e ft scumpa, ~ 5 euro :)) Multumiri: In primul rand le super mega multumesc parintilor mei, care m-au incurajat in fiecare secunda, m-am motivat si m-au facut sa imi amintesc ca sunt o luptatoare si ca nimic nu o sa imi stea in cale. Apoi vreau sa ii multumesc lui Andrei care m-a incurajat, mi-a spus cele mai frumoase lucruri pe care mi le doream sa le aud si m-a ajutat cu absolut tot ce am avut nevoie. Ana, iti multumesc mult ca te-ai interesat de mine, m-ai cautat in fiecare zi si mersi ca ma motivezi sa dau tot ce e mai bun din mine. Le multumesc si tuturor celorlalti care m-au incurajat, m-au intrebat daca am ajuns bine si daca sunt ok per total. va super pup! Ps: am dat detalii de genul cat am dat pe abonament la autobuz & stuff, pentru ca poate mai e cineva care are nevoie de aceste informatii. :)

Comentarii

Postări populare