Erasmus #1

Hello all,

Dupa cum bine stiti, ma pregatesc sa plec cu Erasmus in martie in Austria, pentru un semestru de ~4 luni. (daca nu stiti, aflati acum :)) ). Din acest motiv am decis sa tin un soi de jurnal online, poate mai sunt altii ca si mine care vor sa stie tot ce se poate dinainte si deci, vor gasi aici informatiile necesare.

Mentionez ca sunt studenta la Facultatea de Sociologie si Asistenta sociala, din cadrul Universitatii din Bucuresti si ca unele lucruri pot fi diferite in functie de Facultate sau Universitate.

Bun, sa incepem:
La mine aceasta decizie a fost oarecum naturala, a fost un fel de rezolutie a anului 2014, in care mi-am zis ca voi obtine o bursa de acest fel. Zis si facut. Mi-am adunat actele necesare pentru dosarul Erasmus, dupa cum urmeaza:
1. Am inceput cu o cerere catre decan, in care ii explicam eu de ce as vrea sa plec sa studiez in alta parte. ( Nu stiu cat de mult conteaza, dar eu cred ca e ft important sa fii cat mai sincer si mai convingator. )
2. Mi-am luat frumusel o adeverinta de la secretariat (care sa ateste ca sunt integralista si ca am media peste 8).
3. Am adaugat un certificat de limba germana (eu aveam un B1, de la Goethe Institut, insa in anul 2014 terminam si facultatea de Limbi si Literaturi Straine, specializarea germana)
4. Am scris o scrisoare de intentie in care am scris absolut tot ce mi-a trecut prin cap ca m-ar ajuta sa conving ca eu merit aceasta bursa si cum m-ar ajuta.
5. Mi-am facut un CV in format Europass in limba engleza(la momentul ala nu aveam prea multe de trecut in el).
6. Mi-am facut o copie de pe cartea de identitate si am cumparat un dosar plic si cam asta a fost tot.

Le-am depus, am asteptat sa aud vesti despre selectie si am fost chemata la interviu.
ATENTIE!
La noi in facultate, interviul dura 10 minute, in 5 te prezentai si spuneai de ce vrei sa pleci (IAR) si in celelalte 5, ti se puneau intrebari. Ei bine, eu cand am intrat, probabil juriul deja plictisit, a inceput sa imi puna direct intrebari (fara sa am ocazia sa ma prezint) si din acest motiv am pierdut niste puncte. Asa ca, nu-i lasati sa va fure niciun punct, vorbiti, vorbiti si iar vorbiti.

Anyway, dupa interviu am mai asteptat un pic rezultatele si.. cand a venit momentul sa aflu daca voi pleca unde voiam eu, ei bine, s-a intamplat ceva tipic romanesc :)). Nu am sa va tin in suspans, insa inainte sa vina rezultatele cu 10 minute, era o duduie in fata mea, care stia deja ca a primit bursa ( oare de unde? ) si anume fix acolo unde voiam eu, in Innsbruck, Austria. (Eu aveam doua optiuni, ma gandeam sa primesc al doilea loc, in Germania). Dar nu s-a intamplat asa, am primit si eu tot in Austria, insa pe al doilea semestru. Nu m-a deranjat prea tare, insa nu a fost corect, pentru ca fata aia nu aparea pe lista cu burse. Da, am verificat, cautand universitatea. Nu, nu acuz pe nimeni de nimic. :) si exista sanse sa ma insel.

Acestea fiind intamplate, a trebuit sa merg apoi la Biroul Erasmus care are sediul la Facultatea de Drept, unde am dat peste dna Amza Raluca, o femeie extraordinara, foarte calma care m-a ajutat nespus. A trebuit sa mai duc niste acte ( un calendar academic al universitatii gazda, un formular numit LEARNING AGREEMENT in 3 exemplare, poze, din nou CV + scrisoare de intentie si cam atat parca) Dna Amza mi-a facut dosarul, mi-a inapoiat un learning agreement si inca ceva si le-am expediat postal la universitatea gazda, pentru inmatriculare.

Apropo, intre timp incepusem sa vorbesc prin e-mail si cu dna Nina de la departamentul de RU din cadrul universitatii austriece si mai apoi cu dnl Frank, care au fost de asemenea foarte amabili si mi-au raspuns cu rabdare la mai toate intrebarile mele stangagi formulate in germana.

Am primit invitatia oficiala de la dansii, apoi a trebuit sa merg iar la Biroul Erasmus Romania sa finalizam contractul financiar si sa punem la punct ultimele detalii. Desigur, am avut nevoie de o copie de pe buletinul garantului (in cazul meu fiind mama) + o declaratie de la notar + o asigurare medicala sau cardul european de sanatate.

Sper ca nu am uitat niciun detaliu, daca aveti intrebari nu ezitati sa mi le adresati si sper ca tot mai multi studenti sa beneficieze de aceasta bursa (care este destul de mica). Va voi tine la curent cu ce se va mai intampla. Pana atunci, kiss kiss!

Comentarii

Postări populare