Develop yourself - HR

Am participat recent la Conferința Națională ”HR-ul generației digitale” care a avut loc in data de 21.02.2015 - 22.02.2015 unde am avut ocazia sa intalnesc speakeri reputati din domeniul HR de la diferite organizatii precum BRD, Orange, Regina Maria, s.a.

Am avut ocazia sa aflu cateva lucruri noi despre Resursele Umane, sa fac networking si mai ales sa ma familiarizez cu unele concepte noi.

Conferinta a fost organizata de catre "Scoala de HR", parte a ASPSE ( Asociatia Studentilor de la Psihologie si Stiintele Educatiei ) si a avut loc la Crystal Palace Ballrooms Events in Bucuresti. Desi aflata la a 10-a editie, partea de logistica a avut lipse majore din punctul meu de vedere si nu ar fi rau daca s-ar aduce niste imbunatatiri.

Ce mi-a placut sau am invatat nou:

- mi-a placut comparatia facuta de Mihaela Feodorof de la http://www.yourway.ro/ a HR-ului cu "mersul pe sarma", pentru ca in definitiv, reprezinta un echilibru intre Conducerea organizatiei si Angajati. Are rolul de a sprijinii angajatii atunci cand acestia au nevoie si are foarte multe roluri printre care legal, social, compensatii si beneficii, training, comunicare, employer branding, etc.

- Orange a avut 3 speakeri, insa cel mai mult m-a impresionat Viorel Nedelcu (http://www.computerworld.ro/2013/03/01/viorel-nedelcu-orange-romania-atragem-specialisti-itc-pentru-echipele-de-suport-din-romania-si-unele-tari-din-france-telecom/) care ne-a vorbit despre conceptul de BIG DATA, ne-a vorbit despre importanta incurajarii inovatiei si a clasificat organizatiile in 3, dupa cum urmeaza:
O. Portocalii - au un sistem matricial, se concentreaza pe partea de IT si au un profit share-uit. Au perspecive pe termen scurt
O. Albastre - corporatiile de astazi, care sunt structurate procedural cu perspective pe termen lung
O. Verzi - sunt orientate catre social, catre un echilibru intre cele doua de mai sus si au o abordare holistica.

- Ni s-a vorbit despre importanta unei personalitati virtuale, the "trueYOU" si faptul ca ne indreptam catre doua tipuri de joburi si anume cele de data analist si cele de social analist care presupune interactiunea cu clientii. Viitorul angajat trebuie sa aiba competente multiple si exista prosibilitatea ca joburile simple sa dispara.

- In ambele zile ni s-a povestit cate un pic despre "Generatia x si y". Cea de-a doua (y) este succesoarea lui x, utilizeaza mai multe ecrane (telefon, tableta, laptop, plasma, etc) si se preocupa de continut, in vreme ce generatia x il distribuie. Daca ar fi sa ne imaginam o axa a timpului si sa reprezentam cele doua generatii, pe prima (x) am incadra-o intre anii 1965-1980, iar pe cea de-a doua intre 1980 si 2000.

- Cel care mi-a captat cel mai usor atentia a fost dl prof  Dragos Iliescu
 http://fpse.unibuc.ro/profil/userprofile/dragos,iliescu, care ne-a atras atentia ca  "nici schimbarea nu mai e ce a fost odata" si ca oamenii din generatia "y" sunt mai putin implicati, mai putin educati, mai putin loiali si mai putin atasati de valori.
A adus in discutie 3 concepte interesante si anume:
1. Moklofs - mobile kids with lots of friends
2. Yupplots - Young urban people/parents with lack of time
3. Sallies - Senior affluent life lovers enjoying a second spring.

- S-a adus in discutie importanta unui cont pe LinkedIn si nu in ultimul rand brandingul personal.
Va multumesc GEYC pentru invitatia la acest eveniment. :)

Comentarii

Postări populare